Skład konsygnacyjny jest jednym ze sposobów zaopatrzenia Klientów w potrzebne towary. Dostawca godzi się na umieszczenie towaru na terenie zakładu nabywającego i jednocześnie nie wystawia faktury do momentu pobrania towaru przez użytkownika. Cały ten proces zaopatrzenia reguluje odpowiednia umowa zawierana między producentem /sprzedawcą (konsygnatorem), a Klientem/odbiorcą przyjmującym na siebie obowiązek składowania towaru z zamiarem jego kupna. Proponujemy powierzenie prowadzenia magazynu pracownikom Odbiorcy na terenie jego zakładu. Lista produktów ustalonych pomiędzy odbiorcą a dostawcą jest załącznikiem umowy. Stany magazynowe są utrzymywane wg wymagań odbiorcy. Ustalenia tesą również częścią umowy zawartej pomiędzy kontrahentami. Dostawy są potwierdzane dokumentem przesunięcia magazynowego przez pracowników Odbiorcy. Stany magazynowe są monitorowane poprzez okresowe inwentaryzacje. W przypadku rozwiązania umowy, odbiorca zobowiązuje się do wykupu zgromadzonych na stanie magazynowym produktów. Jest to jeden z najbardziej efektywnych sposobów, aby ograniczyć koszty spedycyjne, jednocześnie zabezpieczając odpowiedni zapas materiałów.
Zarządzanie obsługą magazynu należy do dostawcy i jest prowadzone przez wyznaczonego przez niego rezydenta.
Podstawowe normy dotyczące hełmów ochronnych: